Bejelentkezés





Új vagy első jelszó kérése

Természettudás Főiskolája

TTF

Eszterházy Károly Főiskola

EKF

Acta Biologica Plantarum Agriensis

abpacover

Annales Mathematicae et Informaticae

amicover

Katona Ildikó

adjunktus
Földrajzi és Környezettudományi Intézet
Környezettudományi Tanszék

Folyóiratcikk

  1. Katona Ildikó, Kárász Imre, Leskó Gabriella, Kosáros A., Lakatos Gyula:
    Role of media in students’ life and their environmental education. A survey of students aged 13 to 17..
    Journal of Teacher Education for Sustainability 10, 79 - 90 (2008)

  2. Leskó Gabriella, Katona Ildikó, Pajtókné Tari Ilona, Kárász Imre:
    A környezettan-tanár elektronikus eszközkészlete.
    Acta Academiae Paedagogicae Agriensis XXXV. Sectio Pericemonologia 3, 3 - 9 (2008)

  3. Katona Ildikó, Leskó Gabriella, Kárász Imre:
    Environmental learning packages in Hungary.
    Acta Pericemonologica Debrecina 2, 268 - 271 (2007)

  4. Leskó Gabriella, Katona Ildikó, Kárász Imre, Lakatos Gyula:
    The role and efficiency of the environmental educational packages int he education for sustainability.
    Acta Pericemonologica Debrecina 2, 136 - 149 (2007)

  5. Leskó Gabriella, Katona Ildikó, Kárász Imre, Lakatos Gyula:
    A környezeti oktatócsomagok szerepe és hatékonysága a fenntarthatóságra oktatásban.
    Acta Academiae Paedagogicae Agriensis XXXIV. Sectio Pericemonologica 2, 19 - 30 (2007)

  6. Andrea Kosáros, Katona Ildikó, Gyula Lakatos:
    Sustainability Pedagogy in Practice: An Example from Health Education.
    Journal of Teacher Education for Sustainability 7, 79 - 87 (2007)

  7. Katona Ildikó, Kárász Imre, Kosáros A., Lakatos Gyula:
    The role of Field Studies in the Methodological Preparation of the Teachers in Environmental Sciences .
    Journal of Teacher Education and Training Daugarpils University (Latvia) 6, 60 - 69 (2006)

  8. Andrea Kosáros, Katona Ildikó, Gyula Lakatos:
    The Role of Higher Education in Environmental Education for Secondary Schools.
    Education and Sustainable Development:First Steps Toward Changes 1, 223 - 227 (2006)

Konferenciacikk

  1. Leskó Gabriella, Katona Ildikó, Pajtókné Tari Ilona, Kárász Imre:
    nEtQUIPMENT of the teacher in environmental studies.
    7th International JTEFS/BBCC Conference „Sustainable Development, Culture, Education”, megjelenés alatt
    7th International JTEFS/BBCC Conference „Sustainable Development, Culture, Education”
    University of Daugavpils, Daugavpils, Lettország, 2009.05.05 - 2009.05.08.

  2. Katona Ildikó, Leskó Gabriella, Kosáros A., Kárász Imre:
    A média szerepe a környezeti nevelésben egri diákok körében végzett felmérés alapján.
    IV. Kárpát-medencei Környezettudományi Konferencia. I. kötet, 63 - 69 (2008)

  3. Leskó Gabriella, Katona Ildikó, Kárász Imre, Lakatos Gyula:
    Application of the Environmental Educational Packages int he Education for sustanaibility in the Secondary Schools.
    Procceding of the 1st International Conference Environment – Natural Sciences – Food- Industry in Eu, 81 - 88 (2007)

  4. Katona Ildikó, Kárász Imre, Izsó D., Lakatos Gyula:
    Importance of Methodological Courses in Teacher Education and Training. Procceding CD.
    The 3rd International Journal of Teacher Education and Training Conference, May 2005,Vechta,Germany,, 448 - 457 (2005)

  5. Katona Ildikó, Kárász Imre:
    A terepgyakorlatok szerepe a környezetvédelem szakos tanárok módszertani felkészítésében.
    Tanárképzés, szociális képzés, gyermekvédelem. Tudományos Konferencia, EKF, 234 - 240 (2005)

Jegyzet

  1. Kárász Imre, Légrády György, Katona Ildikó:
    Biológiai és természetvédelmi gyakorlatok (Gyakorlati praktikum II.). Környezeti szakképzés 2. Oktatási segédanyag.
    EKF, Környezettudományi Tanszék (2006), 150 oldal

  2. Kárász Imre, Légrády György, Katona Ildikó:
    Gyakorlati praktikum II. Biológiai és természetvédelmi gyakorlatok. Pedagógus Környezeti Továbbképzés 19. kötet, Oktatási segédanyag.
    EKF, Környezettudományi Tanszék (2004), 150 oldal



umfteng eu okmt

A weboldal az EKF a TermészetTudás Főiskolája címet viselő, az Új Magyarország Fejlesztési Terv TÁMOP 4.2.3 Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja című pályázatán elnyert projekt részeként valósul meg.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Készítette: Juhász Tibor
© 2010 Eszterházy Károly Főiskola. Minden jog fenntartva.

Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!