Bejelentkezés
Dr. Bíró Melinda
főiskolai docensTestnevelési és Sporttudományi Intézet
Sporttudományi és Módszertani Tanszék
Tudományos fokozat, cím
- Bíró Melinda:
Tanítási-tanulási stratégiák az általános iskolai úszásoktatásban, különös hangsúllyal az interakciós helyzetekre.
PhD, Társadalomtudományok, Sporttudományok (2008)
[követ]
Folyóiratcikk
- Bíró Melinda, Révész L., Bognár J., Sós Cs., Bíró M., Szájer P.:
A sportágválasztást meghatározó tényezők elemzése versenyszerű úszóknál.
Magyar Sporttudományi Szemle 13: 49, 26 - 35 (2012) - Bíró Melinda, Theodou N, Vásárhelyi T.:
Athén 2004.
Iskolai testnevelés és sport 15, 32 - 33 (2011) - Bíró Melinda:
A rekreációs úszás története..
REKREÁCIÓ 1: 1, 14 - 19 (2011) - Bíró Melinda:
A vízilabdajáték kialakulásának története, versenysporttá válása „a vízilabdázás őskora”...
Acta Academiae Agriensis, Sectio Sport. XXXVII: 5, 17 - 38 (2010) - Bíró Melinda, Kun P., Kolozsi L.:
A Játékos vízhez szoktatás, mint oktatási stratégia az úszásoktatásban..
Acta Academiae Agriensis, Sectio Sport. XXXVII: 5, 39 - 48 (2010) - Bíró Melinda, Patkó K.:
Versenyúszók táplálkozási szokásainak vizsgálata..
Acta Academiae Agriensis, Sectio Sport. XXXVI: 4, 5 - 20 (2009) - Bíró Melinda:
Az úszásoktatás tanár – tanuló interakcióinak meghatározása, Cheffers interakciós kategóriarendszerének (CAFIAS) adaptálásával..
Acta Academiae Agriensis, Sectio Sport. XXXVI: 4, 5 - 20 (2009) - Bíró Melinda:
Javaslat az oktatás stratégiáinak, módszereinek kiválasztásához, úszástanításnál..
Acta Academiae Agriensis, Sectio Sport. XXXV: 3, 5 - 20 (2008) - Czabai Veronika, Bíró Melinda, Hajdú Pál:
Az EKF hallgatóinak életmódja, sportolási szokásai.
Acta Academiae Paedagogicae Agriensis XXXIV. Sectio Pericemonologica XXXIV, 29 - 38 (2007) - Bíró Melinda, Révész L, Bognár J, Marina IS, Gita Sz,, :
Curriculum Development as related to the Teaching of Swimming in Hungary..
International Journal of Aquatic Research and Education 1: 2, 156 - 165 (2007) - Bíró Melinda:
Az úszásoktatásban alkalmazott oktatási módszerek fejlődése.
Neveléstörténet 3-4, 100 - 108 (2007) - Bíró Melinda:
A szervezés módjainak és a foglalkoztatás formáinak megválasztása az úszásoktatásban.
Az Eszterházy Károly Főiskola Tudományos Közleményei XXXIV: 2, 11 - 27 (2007) - Bíró Melinda:
Survey of different types of communication in swimming education..
Physical Education and Sport 51, 1 - 4 (2007)
[követ] - Bíró Melinda:
Investigation of the structure of the swimming lesson.
KALOKAGATHIA XLVII: 3-4, 90 - 98 (2007) - Bíró Melinda, Fügedi B, Révész L.:
The Role of Teaching Swimming in the Formation of a Conscious Healthy Lifestyle: a Case Report.
International Journal of Aquatic Research and Education 1: 3, 269 - 284 (2007) - Bíró Melinda, Biróné N.E, Fügedi B, Révész L, Szabó B, Honfi L.:
Examination of teaching - learning process in swimming applying Chaffers’ system of interaction categories..
Educational Research and Reviews 2: 4, 64 - 73 (2007)
[követ] - Bíró Melinda:
Az úszásnemek megválasztásának és oktatási sorrendjének vízbiztonság és egészség szempontú megközelítése.
Iskolai testnevelés és sport 32, 13 - 20 (2006) - Bíró Melinda:
Tanítási-tanulási stratégiák a mozgásos cselekvéstanítás speciális területén, az úszásoktatásban..
Új Pedagógiai Szemle 9, 62 - 71 (2006) - Bíró Melinda:
Az interakció sajátossága az általános iskolai úszásoktatásban.
Az Eszterházy Károly Főiskola Tudományos Közleményei XXXIII: 1, 23 - 34 (2006) - Bíró Melinda:
Az oktatási segédeszközök szerepe az általános iskolások úszástanításában..
Acta Academiae Agriensis, Sectio Sport. XXXIII: 1, 11 - 22 (2006) - Bíró Melinda, Salvara I. M.:
Student – teacher interaction analysis of teaching of swimming.
KALOKAGATHIA XLIII: 3, 85 - 91 (2005) - Bíró Melinda:
A Nemzetközi Olimpiai Akadémia története és nevelési programja.
Iskolai testnevelés és sport 17, 28 - 29 (2003) - Bíró Melinda:
Olimpia.
Iskolai testnevelés és sport 14, 28 - 29 (2003) - Bíró Melinda:
Szeminárium Olümpiában.
Iskolai testnevelés és sport 9, 12 - 13 (2002) - Bíró Melinda :
Szeminárium Olümpiában.
Iskolai testnevelés és sport 9, 12 - 13 (2001)
Konferenciacikk
- Bíró Melinda, Kapi M.:
A magyar sportszaknyelv helyesírásának dilemmája..
VII. Országos Sporttudományi Kongresszus, Semmelweis Egyetem, Testnevelési és Sporttudományi Kar (TF, 116 - 124 (2009) - Bíró Melinda, Pécsi H, Fügedi B.:
Az olimpiai értékek nevelő hatásának vizsgálata leendő testnevelő tanárok körében..
VII. Országos Sporttudományi Kongresszus, Semmelweis Egyetem, Testnevelési és Sporttudományi Kar (TF, 134 - 142 (2009) - Bíró Melinda:
A new perspective of the effectivness of swimming education..
VI. Országos Sporttudományi Kongresszus, Eger, október 28-30. Kiadványkötet, 77 - 83 (2008) - Bíró Melinda:
Tanár – tanuló interakció sajátosságai az általános iskolai úszásoktatásban..
Nyolcvan év a testnevelés és a sporttudomány szolgálatában, V. Országos Sporttudományi Kongresszus, , 15 - 19 (2007) - Bíró Melinda:
Student-Teacher Interaction Analysis for the Teaching of Swimming..
Telesná Vychova A Sport V Tretom TisícrocÍ, Elektronicky Zborník, Presov, 300 - 306 (2003) - Bíró Melinda, Balka Richárd:
Tendencies to reform content and structure of Physical Education..
Telesná Vychova A Sport V Tretom TisícrocÍ, Elektronicky Zborník, Presov, 482 - 486 (2003) - Bíró Melinda, :
The Possible Scenes for Popularising the Olympic Idea in Hungary..
Report on the I.O.A.’s special Sessions and seminars 2001. International Olympic Academy, Ancient Ol, 184 - 189 (2001) - Bíró Melinda, Szabó B.:
The role of school physical education and sports in the education and training of the youth..
III. Medzinárodná Vedecká Konferencia, Nitra, 11 - 13 (2000) - Bíró Melinda:
An investigation into interaction and its implications for the teaching of swimming to children of primary school age..
III. Medzinárodná Vedecká Konferencia, 106 - 108 (2000)
Konferencia előadás
- Bíró Melinda:
Az úszás egészségre gyakorolt hatásának vizsgálata leendő pedagógusok körében.
VIII. Országos Sporttudományi Kongresszus
Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar, Győr, Magyarország, 2011.05.18 - 2011.05.19. - Bíró Melinda:
Az úszás, mint az egészségtudatos életmód kialakításának egyik lehetséges eszköze a szabadidősportban.
V. ORSZÁGOS EDZŐI KONGRESSZUs
Pécs, Magyarország, 2011.10.27 - 2011.10.28. - Bíró Melinda:
Az információ átadás nem-verbális dimenziói.
VII. Országos Sporttudományi Kongresszus,
Semmelweis Egyetem, Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest, Magyarország, 2009.05.27 - 2009.05.29. - Bíró Melinda:
A tanár-diák interakció sajátosságai.
„Tudomány a sportoló nemzetért” Országos Szakmai-tudományos Konferencia, A Magyar Sport Pedagógiai P
Testnevelési Egyetem, Budapest, Magyarország, 2008.06.18. - Bíró Melinda:
Investigation of the structure of the swimming lessons.
Scientific management of high performance athletes’ training, 10th International Sport Science Confe
Vilnius, Litvánia, 2007.03.02 - 2007.03.03. - Bíró Melinda:
A foglalkoztatási formák alkalmazása úszástanításnál.
Országos Úszóoktatói Konferencia
Testnevelési Egyetem, Budapest, Magyarország, 2007.11.11. - Bíró Melinda:
Az Eszterházy Károly Főiskola hallgatóinak életmódja, sportolási attitűdjei.
37. Mozgásbiológiai Konferencia
Szarvas, Magyarország, 2007.11.15 - 2007.11.16. - Bíró Melinda:
Az alapfokú úszásoktatás tanár – tanuló interakcióinak felmérése és oktatási módszereinek meghatározása Cheffers interakciós kategóriarendszerének (CAFIAS) adaptálásával.
VI. Országos Neveléstudományi Konferencia
MTA, Budapest, Magyarország, 2006.10.26 - 2006.10.28. - Bíró Melinda:
Tanár – tanuló interakció sajátosságai az általános iskolai úszásoktatásban..
V. Országos Sporttudományi Kongresszus
Budapest, Magyarország, 2005.10.27 - 2005.10.28. - Bíró Melinda:
A pedagógiai interakció sajátosságai az általános iskolai úszásoktatásban.
Tudomány Ünnepe Konferencia
Eger, Magyarország, 2005.11.08. - Bíró Melinda:
Oktatási segédeszközök szerepe az általános iskolások úszás tanításában.
Tudomány Napja Konferencia
Eger, Magyarország, 2004.10.16. - Bíró Melinda:
An Overview of the Relationship Between Olympic Philosophy and PE Teacher Training.
10th International Post- Graduate Seminar on Olympic Studies
Olümpia, Görögország, 2002.05.10 - 2002.06.20. - Bíró Melinda:
Observational System into Interaction and Its Implications for Teaching of Swimming.
The 15th International Congress on Sport Sciences for Students
Budapest, Magyarország, 2002.04.26 - 2002.04.27. - Bíró Melinda:
Az interakció sajátossága az általános iskolai úszásoktatásban.
33. Mozgásbiológiai Konferencia
Budapest, Magyarország, 2002.10.21 - 2002.10.22. - Bíró Melinda:
Interakcióvizsgálat az úszásoktatásban.
I. Országos Neveléstudományi Konferencia
Budapest, Magyarország, 2001.10.25 - 2001.10.27. - Bíró Melinda:
Az interakció kérdése a sportoktatásban.
A kutatás az oktatás szolgálatában az Eszterházy Károly Főiskolán az új évezred küszöbén, konferenci
Eger, Magyarország, 2001.11.08 - 2001.11.09. - Bíró Melinda:
Hungarians at The 27th Sydney Olympic Games.
9th International Post- Graduate Seminar on Olympic Studies
Olümpia, Görögország, 2001.05.15 - 2001.06.20. - Bíró Melinda:
Investigating interaction in teaching.
14th International Congress on Sport Sciences for students
Budapest, Magyarország, 2000.04.13. - Bíró Melinda:
An investigation of the peculiarities of interaction in the coaching of competitive swimmers..
75th Anniversary International Congress on Sport Sciences
Budapest, Magyarország, 2000.11.10 - 2000.11.11. - Bíró Melinda:
Laws, decrees, syllabi and the role of the gym teacher in the formation and development of physical education and sports at school..
75th Anniversary International Congress on Sport Sciences
Budapest, Magyarország, 2000.11.10 - 2000.11.11. - Bíró Melinda:
Gyakorlatsorok, gyakorlatmodellek az általános iskolás korúak vízilabdajáték oktatásában.
III. Országos Sporttudományi Kongresszus
Testnevelési Egyetem, Budapest, Magyarország, 1999.03.05 - 1999.03.06. - Bíró Melinda:
Új eljárások az általános iskolás korúak vízilabdajáték oktatásában..
Savaria ~98, Nemzetközi Sporttudományos Konferencia, Szombathely, Október 30-31.
Szombathely, Magyarország, 1998.10.30 - 1998.10.31.
Szakkönyv
- Bíró Melinda:
Az oktatási stratégiák, módszerek (könyvrészlet) In.: Sport, életmód, egészség, (szerk.: Szatmári Z.).
Akadémia Kiadó (2009), 30 oldal
ISBN 9789630586
Jegyzet
- Bíró Melinda, Bán Sándor, Tóth Ákos:
Életmentés, vízből mentés.
Dialóg Campus (2011), 130 oldal - Bíró Melinda:
Uszodai sportok.
Dialóg Campus (2011), 204 oldal - Bíró Melinda:
Az oktatási eszközök sokrétű alkalmazása az úszástanításnál, kisvizes vízhez szoktatás.
Líceum Kiadó (2006), 140 oldal
ISBN 963 9417 5
A weboldal az EKF a TermészetTudás Főiskolája címet viselő, az Új Magyarország Fejlesztési Terv TÁMOP 4.2.3 Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja című pályázatán elnyert projekt részeként valósul meg.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Készítette: Juhász Tibor
© 2010 Eszterházy Károly Főiskola. Minden jog fenntartva.